Aminokyseliny, BCAA

 

Naše beauty days sú tu!

Práve teraz môžete použiť kód BT13, ušetriť 13 % a ešte si k objednávke vybrať darček. Tých je celkom 6 a rozdávame vzorky, opaľovací krém alebo dokonca šampón na objem vlasov.

Zobraziť darčeky a informácie o akcii >

 

Cena

1220
11220

Značky

Zobrazených položiek: 3
BCAA Jahoda máta,sklenička kopie
Novinka
19,80 €
BCAA2
Vitamin D3+K2
Novinka
12,60 €
21111
BCAA mango kopie
Novinka
19,80 €
BCAA1
3 položiek celkom

Aminokyseliny, BCAA

BCAA, z anglického branched-chain amino acid, označuje najvyužívanejšiu kombináciu aminokyselín medzi profesionálnymi športovcami, nadšencami do kulturistiky či kardia a všetkými ďalšími ľuďmi, ktorí chcú zlepšiť svoju fyzickú kondíciu

 

Čo sú aminokyseliny

Aminokyseliny sú organické zlúčeniny zložené z atómov dusíka, uhlíka, kyslíka a vodíka. Predstavujú základnú stavebnú štruktúru proteínov a tým, že poskytujú potrebné základy pre rast a obnovu svalového tkaniva, sú aminokyseliny niečo ako tvorcovia svalov. V ľudskom tele plní množstvo ďalších funkcií, pretože tvorí enzýmy, hormóny, protilátky v krvi a ďalšie.

 

Neesenciálne verzus esenciálne aminokyseliny

Existuje na 20 druhov aminokyselín, pričom deväť z nich je pre naše telo esenciálnych a zvyšných 11 neesenciálnych. Čím sa medzi sebou líšia?

 

Neesenciálne aminokyseliny sú pre naše telo nahraditeľné, pretože si ich vedia samo vytvoriť. Do tejto skupiny spadajú aminokyseliny alanín, arginín, asparagín, kyselina asparagová, cysteín, glutamín, kyselina glutamová, glycín, prolín, serín a tyrozín.

 

Naopak esenciálne aminokyseliny si naše telo nevie samo vytvoriť, ale sú pre jeho správne fungovanie nevyhnutné, a preto ich musíte suplementovať alebo prijímať v potravinách . Do tejto skupiny spadajú aminokyseliny lyzín, metionín, fenylalanín, histidínu, treonín, tryptofán, izoleucín, leucín a valín.

 

Tip: O účinkoch jednotlivých aminokyselín sa dočítate v našom článku, čo všetko potrebujete vedieť o aminokyselinách.

 

BCAA: Čo to je?

BCAA je skratka používaná pre aminokyseliny s rozvetveným reťazcom, medzi ktoré patrí leucín, izoleucín a valín

 

V prírodnom doplnku stravy VENIRA BCAA 2:1:1 nájdete 5 656 mg BCAA a 24 kcal v jednej dennej dávke, pričom leucín, izoleucín a valín sú obsiahnuté v pomere 2:1: 1, ktorý zaisťuje zastúpenie rozvetvených aminokyselín v prirodzených zdrojoch. 

 

BCAA je možné užívať v rôznych formách, ale my zvolili prášok, ktorý si môžete jednoducho rozmiešať vo vode alebo džúse

 

Pri vývoji pre nás bola veľmi dôležitá aj samotná chuť, a preto sme výslednú zmes obohatili o prírodné arómy a farbivá, ktoré dodávajú autentickú chuť obľúbeného ovocia. Či si vyberiete sviežu jahodovo-mätovú príchuť alebo dáte prednosť exotickému mangu, máte istotu, že naše BCAA obsahujú len minimálne množstvo tukov a žiadne cukry. Bez obáv si ich môžete dopriať aj pri večernom tréningu. 

 

Hlavné funkcie BCAA

L-leucín – má najväčší anabolický potenciál, ale jeho účinnosť úzko súvisí s prítomnosťou nižšie spomínaných aminokyselín. Leucín je preslávený svojou schopnosťou podnecovať tvorbu proteínov v svalovom tkanive, podporovať nárast svalovej hmoty a poskytovať im ochranu. Urýchľuje regeneráciu natiahnutých svalov a prispieva k vyššej výkonnosti.

 

L-izoleucín – dokáže urýchliť proces regenerácie svalov a podporiť tvorbu hemoglobínu. Izoleucín je kľúčový pre energetický metabolizmus, čo znamená, že pomáha udržiavať a zvyšovať energiu počas fyzickej aktivity. Pôsobí antikatabolicky a dokáže regulovať hladinu glukózy v krvi.

 

L-valín – zohráva dôležitú úlohu v metabolizme bielkovín a energie v ľudskom tele. Je nevyhnutný pre správne fungovanie svalov aj nervovej sústavy. Rovnako ako obe predchádzajúce aminokyseliny, valín tiež napomáha k regenerácii svalstva a minimalizácii svalovej únavy.

 

Kedy užívať BCAA

  • Chcete zvýšiť ochranu svalovej hmoty? Užite BCAA pred tréningom.
  • Chcete podporiť regeneráciu svalov? Dávku si rozdeľte do dvoch častí. Prvú užite v druhej polovici tréningu a druhú bezprostredne po jeho skončení.
  • Chcete podporiť nárast svalovej hmoty? Dennú dávku BCAA rozdeľte na tri časti. Prvú užite cca 20 minút pred tréningom, druhú si dajte v jeho priebehu a poslednú pol hodiny po jeho skončení.

 

Ako veľké dávky by ste mali užívať s ohľadom na svoje individuálne ciele sa dozviete v detaile produktu VENIRA BCAA 2:1:1.

 

Anabolický potenciál BCAA zvýšite tým, že ich budete užívať spoločne s proteíny

 

 

 

 

Späť do obchodu